Posts tonen met het label Leeuwarden. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Leeuwarden. Alle posts tonen

maandag 18 februari 2013

Brandende matras in rosse buurt

Op de eerste verdieping van een pand in de rosse buurt had een matras door nog onbekende oorzaak vlamgevat. Er werd een binnenaanval uitgevoerd waarna de brandende matras naar buiten werd gegooid en afgeblust. Een ambulance kwam uit voorzorg ook ter plaatse maar er raakte niemand gewond.

De eveneens uitgerukte vrijwilligers uit Bilgaard konden al snel weer terugkeren. De brandweerlieden van de hoofdpost hebben de ramen geopend om te luchten en keerden daarna ook terug.

Bron: 112Frylan.nl d.d. 18-02-2013

donderdag 21 april 2011

Inbreker tipt politie na inbraak

Een inbreker in Leeuwarden heeft de politie een handje geholpen door te wijzen op een verzameling illegale wapens, die hij had zien liggen in een woning waarin hij had ingebroken. Dat meldde de politie Friesland donderdag.
 
De 18-jarige man uit Leeuwarden werd afgelopen zaterdag opgepakt op verdenking van een reeks inbraken, waarvan hij er inmiddels twintig heeft bekend. Over één inbraak wilde de man nog wel wat meer vertellen. In een woning in Leeuwarden had hij een partij wapens zien liggen. De politie maakte dankbaar gebruik van de hulp uit onverwachte hoek en trof onder meer een stroomstootwapen, patroonhulzen, een groot opvouwbaar mes en vier luchtdrukgeweren aan. Tegen de eigenaar van de verboden wapens is proces-verbaal opgemaakt.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 21-04-2011

donderdag 13 januari 2011

Inbreker in hoerenbuurt valt van dak

Een inbreker heeft zijn bezoek aan de Leeuwarder hoerenbuurt de Weaze in de nacht woensdag op donderdag moeten bekopen met een gebroken been. Dit meldt de politie Friesland donderdag.

De 41-jarige inwoner van Leeuwarden wilde zich via een dakraam toegang verschaffen tot een café op de Weaze. Een voorbijganger zag dat en belde de politie. Toen de inbreker de agenten zag, schrok hij en viel vijf meter van het dak. De agenten vonden de inbreker vervolgens op de grond met een been dat op twee plekken was gebroken. „Toen hij ons had gezien, wilde hij zo snel mogelijk van het dak”, aldus een politiewoordvoerder. „Dat is hem gelukt.”

De man ligt in het ziekenhuis en moet volgens de politie nog worden geopereerd. Het is onduidelijk wat uit het café is gestolen. De politie vermoedt dat er nog een tweede inbreker bij is betrokken.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 13-01-2011