Posts tonen met het label bendeleden. Alle posts tonen
Posts tonen met het label bendeleden. Alle posts tonen

donderdag 24 februari 2011

Bendeleden krijgen maar liefst € 150.000 belastinggeld

Negen voormalige verdachten in een stukgelopen drugsonderzoek van de politie Midden en West Brabant zullen schadevergoedingen ontvangen van bij elkaar 150.000 euro. Dat oordeelde de rechtbank in Breda donderdag.

De verdachten zaten geruime tijd onterecht vast in voorarrest, in enkele gevallen langer dan een jaar. De vervolging wegens export van heroïne, xtc en hasj werd door de rechter ongeldig verklaard wegens het knip- en plakwerk van rechercheurs van de politie Midden en West Brabant en hun teamleider. De rechtbank oordeelde dat de politie de verklaring van de hoofdverdachte had gemanipuleerd en dat het hele onderzoek daardoor was besmet. Daarom zijn de verdachten vrij gelaten en is de rechtbank niet ontvankelijk verklaard.