dinsdag 19 juli 2011

Fietsendief in Hengelo krijgt slechts 170 euro boete

De dief van een peperdure racefiets, die onlangs in Hengelo tegen de lamp liep nadat zijn foto op internet was gezet, komt er vanaf met een geldboete van 170 euro. "Een lachertje."
 
Zoals gemeld had de fietsenwinkel Leenders in Hengelo een filmpje en foto’s op internet gezet, waarna de dief werd herkend. Hij heeft vervolgens de 5000 euro dure fiets alsnog betaald.
 
Justitie in Almelo heeft besloten de dief het schikkingsvoorstel van 170 euro te doen. "Een lachertje als je kijkt naar de waarde van de buit”, reageert verkoper Maarten Spijker. "Anderzijds is hij wat ons betreft genoeg gestraft. Die man was duidelijk herkenbaar in beeld en hij had thuis tegenover vrouw en kinderen het een en ander uit te leggen. Of we een volgende keer weer filmpjes en foto’s op internet zetten? Waarom niet? De methode bleek immers succesvol.”
 
Het OM in Almelo bevestigt de hoogte van de boete, maar kan niets zeggen over de motivatie van de officier van justitie. Mogelijk speelt mee dat de dief duidelijk herkenbaar op internet was te dien en daardoor ook al is gestraft. "Meestal zijn dit overwegingen die wel meespelen, maar de persoon die over deze zaak gaat, is wegens ziekte onbereikbaar voor een toelichting”, aldus een woordvoerster.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 19-07-2011

vrijdag 8 juli 2011

Paard geflitst

De politieagent die de buit van de dag ging ophalen bij een flitskast in de Duitse stad Meppen, moet wel heel raar opgekeken hebben toen er een galopperend paard op een van de foto's bleek te staan.
 
Het paard was losgebroken uit een manege in de buurt en galoppeerde tijdens de avondspits door het centrum van de stad. De camera flitste toevallig net op het moment dat het dier voorbij kwam omdat een vrachtwagen door rood reed. Het dier kon uiteindelijk gevangen worden.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 07-07-2011

zaterdag 2 juli 2011

Helmond is Marokkaanse etterbakken spuugzat

Bewoners van de wijk Binnenstad-oost in Helmond zijn de overlast van Marokkaanse hangjongeren zo zat, dat ze het heft in eigen handen nemen als de overlast niet wordt teruggedrongen.
 
De Helmonders voelen zich geïntimideerd en vinden dat de politie niet adequaat genoeg optreedt. Een buurtbewoner is vanwege de bedreigingen van enkele jongeren naar een andere stad gevlucht, zo weet BN De Stem.

De vuurwerkbom die onlangs de deur van een woning aan de A. M. Frenkenstraat ernstig beschadigde, was voor veel bewoners de druppel. Naar aanleiding van die bom hebben wethouder Margreet de Leeuw van Jeugd en Jongeren en de betrokken instanties overleg gevoerd met bewoners.

Afgesproken is dat er tijdelijke invoering van cameratoezicht op het To Hölscherplein en het Zonnehofplein komt. De gemeente verwacht dat die half juli worden opgehangen. Later worden ook nog drie permanente camera's in de Heistraat opgehangen.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 02-07-2011
 

woensdag 15 juni 2011

Wie kent deze brandstichter uit Groningen?

In een woning aan de Jan Goeverneurstraat in Groningen is de afgelopen maanden tot drie keer toe brand gesticht. De politie heeft geen idee wie de dader is. Die gooit telkens brandende voorwerpen door de brievenbus naar binnen. In een geval was de rookontwikkeling zo sterk dat de bewoners naar de zolder vluchtten. Daar werden ze door de brandweer bevrijd. De vrouw werd toen opgenomen in het ziekenhuis. Omdat het onderzoek muurvast zit, heeft de politie camerabeelden van de meest recente brandstichting, eind mei, nu op YouTube gezet.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 15-06-2011

woensdag 18 mei 2011

Tuincentrum Frank Meester in Noordhorn opgelicht

Een 47-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats is dinsdag-middag aangehouden voor oplichting bij tuincentrum Frank Meester in Noordhorn. De man was kort daarvoor bij het tuincentrum aan de Handelsweg geweest en vertelde de eigenaar dat hij nog recht had op zestig euro voor een teruggebrachte bloembak.
 
De eigenaar gaf de man het geld en noteerde zijn gegevens. Toen de 47-jarige man weg was, begon Meester te twijfelen en ging de oplichter achterna. Hij trof hem aan in Zuidhorn en schakelde de politie in. Op het station in Zuidhorn werd hij aangehouden. Later bleek dat de man nog enige dagen moest zitten en geldboetes had uitstaan.
 
Bron: Dagblad van het Noorden d.d. 18-05-2011

dinsdag 17 mei 2011

Islamitische taxichauffeurs weigeren honden

Steeds meer islamitische taxichauffeurs in Brussel weigeren honden mee te nemen, zelfs blindengeleidehonden. Het weigeren van assistentiehonden staat echter haaks op de wet.
 
Dat stelde de rechtse partij Vlaams Belang dinsdag. Volgens deze partij is een groot deel van de taxichauffeurs in Brussel moslim. Voor islamieten gelden honden als onreine dieren.

De taxichauffeurs zouden zich beroepen op godsdienstvrijheid om de honden te weigeren, maar volgens een Koninklijk Besluit moeten in alle openbare plaatsen - dus ook taxi's - assistentiehonden voor mindervaliden worden toegelaten.

Vlaams Belang gaat de misstanden aankaarten bij de verantwoordelijk minister. De partij vindt dat de vergunningen moeten worden ingetrokken van taxichauffeurs die zich schuldig maken aan dergelijk ,,fundamentalistisch'' gedrag.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 17-05-2011

dinsdag 10 mei 2011

Zwarte nep TCA-taxichauffeur rijdt illegaal

Even voorstellen: de beroemdste nep TCA-taxichauffeur van heel Amsterdam. Mijnheer viel gisteren Thomas Schlijper lastig omdat die het aandurfde zomaar met een T-shirt met Hebreeuwse tekst door de stad te lopen. Vanmiddag stapte Taxicentrale Jodenhaat alweer uit om de sympathieke stadsfotograaf wederom te bedreigen, uit te schelden en te bespugen. Strekking van het verhaal: Oprotten met die KK-camera. Zeg burgemeester Van der Laan, doe dit sujet eens even vlug aanpakken.
Klik hier voor het hele filmpje van deze onbeschofte vieze zwarte nep taxichauffeur.
 
Bron: Geen Stijl d.d. 09-05-2011

dinsdag 3 mei 2011

Man van 22 leeft in het lichaam van een kleuter

Mohamad Irfan is tweeëntwintig jaar oud, maar hij zit gevangen in het lichaam van een kleuter. De Indonesische jongeman is 77 centimeter groot en weegt tien kilo.
 
Irfan is de tweede in een gezin met vijf kinderen. Bij zijn geboorte in 1989 leek er niets mis, maar toen hij één jaar was, stopte Irfan gewoon met groeien.
 
Omdat zijn ouders het niet breed hebben, zijn ze met hun zoon nooit naar de dokter geweest. De reden van zijn groeibeperking is dus tot dusver onbekend. Hoewel hij een volwassene is, heeft Irfan er voor gekozen om zich als een kind te gedragen. Hij speelt gewoon met de kinderen uit de buurt.
 
Bron: Het Laatste Nieuws d.d. 28-04-2011

dinsdag 26 april 2011

Tien euro voor liter benzine

Dat benzine steeds duurder wordt, dat wisten Duitse automobilisten, maar een tankstation bij de stad Stuttgart heeft het wel erg gortig gemaakt. Een liter superbenzine kostte er maandagochtend maar liefst 9,99 euro.
 
De hoge prijs was geen fout. De voorraad superbenzine van het tankstation was bijna op en de medewerkers wilden voorkomen dat er niets meer over zou zijn. Om klanten af te schrikken, gaven ze de superbenzine daarom de hoogste prijs die op de borden paste. Een vrouw die 20 liter tankte, moest bijna 200 euro betalen. Twee boze klanten schakelden de politie in, maar die kon niets doen. Eigenaar Esso heeft dinsdag beloofd de klanten tegemoet te komen. Ze krijgen de extra kosten vergoed.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 26-04-2011

donderdag 21 april 2011

Inbreker tipt politie na inbraak

Een inbreker in Leeuwarden heeft de politie een handje geholpen door te wijzen op een verzameling illegale wapens, die hij had zien liggen in een woning waarin hij had ingebroken. Dat meldde de politie Friesland donderdag.
 
De 18-jarige man uit Leeuwarden werd afgelopen zaterdag opgepakt op verdenking van een reeks inbraken, waarvan hij er inmiddels twintig heeft bekend. Over één inbraak wilde de man nog wel wat meer vertellen. In een woning in Leeuwarden had hij een partij wapens zien liggen. De politie maakte dankbaar gebruik van de hulp uit onverwachte hoek en trof onder meer een stroomstootwapen, patroonhulzen, een groot opvouwbaar mes en vier luchtdrukgeweren aan. Tegen de eigenaar van de verboden wapens is proces-verbaal opgemaakt.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 21-04-2011

dinsdag 19 april 2011

Wie kent deze vijf kutmarokkanen uit Eindhoven?

De Eindhovense politie is op zoek naar vijf laffe daders van een vechtpartij in een parkeergarage in Eindhoven in januari van dit jaar. Zoals meestal het geval is, betreft het ook in dit geval Marokkaans tuig. De foto is gelukkig vrij duidelijk.
Weet u wie dit zijn, bel dan (anoniem) de politie Eindhoven via 0800-7000.
 
Dit vieze tuig hoort hier niet thuis in Nederland. Zodra men weet wie dit zijn, dan direct oppakken. Geen proces en al helemaal geen geld aan uitgeven. Boven de Noordzee lekker in zee dumpen. Is het allergoedkoopste en je bent direct van ze af zonder kosten.

zondag 17 april 2011

Wie kent deze autodieven?

Een garagehouder uit Elst looft 1000 euro uit voor gouden tips over een diefstal van een cabrio.
 
Het bedrijf zette foto's van de twee dieven op zijn website. De twee, een blanke man van tussen de 30 en 40 jaar en een, eveneens blanke, blonde vrouw die zich voordeed als zijn dochter, kwamen na het maken van een proefrit niet meer terug met de BMW M3 Cabrio. Het rijbewijs dat de twee achterlieten, bleek gestolen
 
Indien u weet wie deze autodieven zijn, neem contact op met het betreffende garagebedrijf.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 17-04-2011

dinsdag 12 april 2011

Grapjas knoeit met verkeerslichten

Voor voetgangers in Nijmegen is oversteken sinds kort stukken spannender. Het rode en groene mannetje zijn zo bewerkt dat ze in seksuele toestand te zien zijn.
 
De grappenmakers hebben de kunststof sjablonen aan de binnenkant van het glas weggehaald en bewerkt, meldden Gelderse media.
 
Daardoor heeft het rode mannetje een erectie en staan de twee poppetjes in een pikant standje.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 12-04-2011

vrijdag 8 april 2011

Koe Luna denkt dat ze springpaard is

In het Duitse Laufen heeft een tiener een koe aangeleerd over horden te springen. De nu 15-jarige Regina Mayer kreeg geen paard van haar ouders, en besloot dan maar een rund af te richten.
 
Het kostte de boerendochter enige moeite, maar koe Luna begrijpt nu prima de woorden 'ga', 'sta' en 'gallop'. Niet alleen maakt het duo lange ritten op de buiten, Luna springt ook over horden gemaakt van bierbakken en beschilderde palen.
 
Training
"Ze denkt dat ze een paard is," is de simpele uitleg van Regina. Ze begon Luna af te richten vanaf haar geboorte, zo'n twee jaar geleden. De koe geraakte zo gewend aan menselijk contact, en uiteindelijk aan een zadel en stijgbeugels.
 
Heel gewoon
Volgens Anne Wiltafsky, die koeien africht in het Zwitserse Zürich, was rijden op koeien in het verleden heel gewoon. "De jonge dieren kunnen heel goed springen, " zegt ze in de Daily Mail.
 
Bron: Het Laatste Nieuws d.d. 06-04-2011

dinsdag 5 april 2011

Belg verbrast 11.000 euro bij de hoeren

Een 43-jarige Antwerpenaar moest na een duur uitgevallen bezoekje aan de hoeren thuis uitleggen hoe hij in één nacht 11.000 euro armer was geworden.

De beste man had zichzelf getrakteerd op een prostituée, maar vond één exemplaar niet voldoende om zijn lusten te bevredigen. Daarom vroeg de Belg om een tweede en later derde dame van lichte zede. Het was de man alleen even ontgaan dat die drie geen kortingen zouden toestaan en een uurprijs zouden rekenen.

De prostituees bleven echter wel bij de les en lieten de man om de zoveel tijd met zijn creditcard betalen. De totale factuur van het seksfeestje liep op tot 11.000 euro.

Bang voor de reacties thuis en om zich in te dekken voor de verzekering, verzon de 43-jarige een verhaal van gijzeling en afpersing. De rechter trapte daar niet in. Wat voor straf de hoerenloper heeft gekregen, is niet bekend.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 05-04-2011

zaterdag 2 april 2011

Interimbaas verdient 1600 euro per dag

Burgemeester Annemarie Jorritsma van Almere neemt een interim-manager voor het politiekorps Flevoland aan, die 1600 euro per dag mag kosten.
 
Het politiekorps van Flevoland wil een peperdure externe adviseur aanstellen om de opgestapte korpschef en plaatsvervangend korpschef op te volgen. Volgens politiebronnen krijgt deze functionaris een buitensporig salaris: 192.000 euro per jaar voor omgerekend 2,5 dagen per week werken.
 
De Almeerse burgemeester Jorritsma, die voor de aanstelling verantwoordelijk is, verdedigt de stap: "Er is niemand bij het korps die dit kan." Ze zegt haar best te hebben gedaan om jong talent voor de functie te vinden.
 
"Het interesseert me niet wat u schrijft, jullie doen je best maar. Deze plek moet gewoon opgevuld worden", aldus de VVD-prominent. Jorritsma wil wel kwijt dat de offerte ’ruim binnen de norm van het ministerie van 1800 euro per dag’ valt.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 02-04-2011

vrijdag 1 april 2011

Man plast in eten van ex

In Michigan is een man gearresteerd omdat hij er van verdacht wordt te hebben ingebroken in het huis van een ex-vriendin. Als kroon op het werk plaste de onverlaat in het eten en de drank van de vrouw.
 
Volgens de politie drong Richard Ted Bloem (46) het appartement van zijn 32-jarige ex-lief in Grandville binnen met een sleutel die hij had laten bijmaken. Eenmaal in de flat, begon de kerel de kleren van de vrouw aan flarden te scheuren. Nadien begon hij in flesjes bier, in wijnflessen en een melkkarton te plassen. Ook de inhoud van een doos ontbijtgranen werd 'aangelengd' met 's mans urine.
 
Bloem, een bouwvakker, werd gearresteerd nadat de buren de politie hadden gebeld. De inbreker was namelijk aan het roepen en tieren tijdens zijn esbattementen.
 
Schadelijk?
De man riskeert een celstraf van zes maanden voor inbraak. De beschuldiging van 'het mengen van voedsel met een een gevaarlijke stof' werd evenwel niet weerhouden. De rechtbank kon namelijk niet uitmaken of urine in drank en voedsel al dan niet schadelijk is.
 
Bron: Het Laatste Nieuws d.d. 01-04-2011

dinsdag 29 maart 2011

Meisje (12) bevalt tijdens schoolexcursie

Een 12-jarig meisje uit Groningen is vorige week tijdens een schoolexcursie bevallen van een gezonde dochter. Het kind wist niet dat ze zwanger was, meldde een woordvoerder van de Hulpverleningsdienst Groningen dinsdag.
 
De scholiere was dinsdag 22 maart met haar klasgenoten van de basisschool een dagje op excursie, toen ze last kreeg van hevige kramp in haar buik. De schoolleiding had vrij snel in de gaten dat er een bevalling gaande was en belde de ambulance. Kort daarop werd de baby ter wereld geholpen.

Moeder en dochter zijn overgebracht naar het ziekenhuis in Groningen en maken het goed, laat Cyriel Hamstra van GGD Groningen weten. Hamstra wilde geen verdere informatie verstrekken in het belang van de jonge moeder. Over de vader is niets bekend. Waar de schoolexcursie plaatsvond, wil de woordvoerder niet kwijt. Vermoedelijk gaat het om de christelijke basisschool de Heerdstee in Beijum, maar dat wilde Hamstra niet bevestigen.

Er zijn inmiddels meerdere hulpinstanties, waaronder Jeugdzorg, ingeschakeld om de tienermoeder bij te staan. Ook is er een voogd aangesteld die primair verantwoordelijk is voor de zorg voor de baby. "Deze zal er voor zorgen dat alle hulp georganiseerd wordt", aldus Hamstra.

Klasgenootjes van het meisje zijn geschrokken en werden na afloop van de bevalling bijgestaan. "Leerlingen en docenten zijn begeleid. Voor de klasgenootjes was het een verrassing, net als voor iedereen. Zij moeten ook hun verhaal kwijt kunnen."

De ouders van klasgenootjes van het meisje zijn per brief geïnformeerd. Docenten en begeleiders hebben ondersteuning aangeboden gekregen.

Bron: De Telegraaf d.d. 29-03-2011

maandag 21 maart 2011

Friese vrouw (63) bevalt van dochter

De net 63-jarige Tineke Geessink uit het Friese Harlingen is maandag in een ziekenhuis in Leeuwarden bevallen van een dochter met de naam Meagan. Daarmee is zij de oudste vrouw in Nederland die moeder is geworden.
 
Niet eerder kreeg een vrouw in Nederland op zo'n hoge leeftijd een kind. Moeder en dochter maken het goed.
Tineke Geessink werd zwanger via eiceldonatie in het buitenland. Het kind kwam maandag via een keizersnede even voor tien uur in de ochtend ter wereld.

Zie tevens onze vorige berichtgeving over dit onderwerp.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 21-03-2011
 

Vrijspraak na doodrijden meisjes in Wildervank

De man, die vorig jaar in Wildervank het ongeluk veroorzaakte, dat het leven kostte aan twee 10-jarige meisjes, is vrijgesproken.

Justitie verweet de 21-jarige Wildervankster dat hij onderuit gezakt achter het stuur zat en mede daardoor de meisjes niet op tijd zag. Ze had een werkstraf van

180 uur, een maand voorwaardelijke celstraf en een rijontzegging van zestien maanden geëist. Volgens de rechter is de zithouding van de man niet van invloed geweest. Ook zou hij niet te hard hebben gereden.

Het is nog niet bekend of justitie in hoger beroep gaat.
 
Bron: RTV Noord d.d. 21-03-2011

vrijdag 18 maart 2011

Politie moet WC-bezoek verantwoorden

Politiemedewerkers moeten sinds kort hun wc-bezoek verantwoorden. Dat blijkt uit een brief over de nieuwe werkwijze van de voorziening tot samenwerking politie Nederland (vtspN).
 
Dat terwijl het kabinet de administratieve rompslomp bij de politie juist wil verminderen.

De servicedesks die de agenten ondersteunen, moeten voortaan minutieus verantwoorden waar ze mee bezig zijn. Zo wordt er met codes gewerkt als ’meeting’, ’werkgroep’, ’vraagbaak’, ’backoffice’, ’pauze’, ’toilet’ en ’break’ die op de schermpjes van hun telefoontoestellen te zien zijn.

Naar tevredenheid
De werkwijze zou in verschillende regio’s al naar tevredenheid werken en wordt deze maand verder uitgerold. Medewerkers wordt op het hart gedrukt de codes ’naar eer en geweten te gebruiken’ en worden nauwlettend gecontroleerd.

De SP is verbijsterd over de ’registratiedrift’ en wil opheldering van minister Opstelten (Veiligheid en Justitie). De VVD-bewindsman kwam onlangs nog met een aanvalsplan om de administratieve lasten bij de politie met 25 procent te verminderen. „Dit is de idioterie ten top. De minister wil de bureaucratie terugdringen, maar dit staat daar haaks op”, aldus SP-Kamerlid Van Raak.


Bron: De Telegraaf d.d. 18-03-2011

dinsdag 15 maart 2011

Wie kent deze dief?

Oh shit. Stront aan de knikker. Weet u nog die educatieve fotostrip over de iPhonedief uit Breda? Meneer wandelde tijdens d'n carnaval een filiaal van New York Pizza binnen om vervolgens bij gebrek aan personeel die hem zo'n kleffe lap vettigheid kon verkopen maar een iPhone mee te nemen. Smile, je staat op GeenStijl zeggen wij dan.
 
Het topic leverde de nodige reacties op, maar de dader is jammer genoeg nog niet gevonden. Daarom bij dezen nog een keer: allemaal helpen zoeken mensen! Al heeft de politie dat liever niet.
 
Quote uit de online newsportal van Breedje da:
"De politie is niet enthousiast over de actie van de Bredase pizzamanager Aziz Rachid. Die tipte afgelopen week GeenStijl dat zijn iPhone gestolen was. De site plaatste camerabeelden van de dief. 'Wij adviseren zeker niet om beelden en dergelijke voor aangifte op internet te zetten', zegt een woordvoerster van de politie. 'Liever doen we dit in overleg met de slachtoffers voordat we de beelden plaatsen. Want de dader is zijn privacy kwijt doordat dit eeuwig op het net blijft." OMG LOL & WTF!
 
In welk jaar leven wij thans? Nouja. De politie is boos en heeft opeens geen vertrouwen meer in de zaak. Dus dan moeten wij het maar weer doen. Tips kunnen direct naar Aziz de pizzamanager, de politie kunt u overslaan.
 
Bron: Geen Stijl d.d. 15-03-2011
Fotos: New York Pizza Delivery Breda

Winkeldieven hebben vrij spel

Het heeft er veel van weg dat winkeldieven in ons land vrij spel hebben, want vrijwel geen enkel politiekorps gaat onmiddellijk tot actie over om de criminelen op te pakken. In één regio wordt zelfs pas een onderzoek ingesteld als de schade hoger is dan 25.000 euro. De werkdruk is te hoog, zegt de politie daar.
 
Als criminelen minder buit maken, komt de zaak op een stapel te liggen en wordt er geen prioriteit aan verleend. Zolang een dief maar niet op heterdaad wordt betrapt, heeft hij weinig te vrezen. Dat concludeert Detailhandel Nederland na een inventarisatie van klachten die binnenkwamen bij de belangenvereniging over het huidige politieoptreden na aangifte van diefstal of ander misdrijf in de winkel.

Winkelcriminaliteit krijgt lang niet altijd de opvolging die zij verdient. Dat is de ondernemers een doorn in het oog”, stelt adjunct-directeur Sander van Golberdinge. „Het komt nog steeds voor dat aangifte van een misdrijf wordt geweigerd, er nauwelijks onderzoek wordt gedaan en een zaak wordt geseponeerd. Hierdoor ontloopt een winkelcrimineel zijn straf. Dat terwijl de ondernemer met de financiële en psychische schade achterblijft.”

In de Tweede Kamer wordt verbijsterd gereageerd op de ervaringen van winkeliers. „Dit is absolute waanzin”, stelt VVD-Kamerlid Hennis. „Dit moet opgepakt worden door de politie, het kan niet zo zijn dat hier geen prioriteit aan wordt gegeven.”
 
Bron: De Telegraaf d.d. 15-03-2011

maandag 14 maart 2011

'Iedere Nederlander moet DNA afstaan'. Goed plan of niet?

Alle Nederlanders moeten dna afstaan, zodat de politie meer misdrijven kan oplossen. Dat wil de Rotterdamse korpschef Frank Pauw. Tot nu toe moeten alleen verdachten van misdrijven waar vier of meer jaar cel voor staat, verplicht dna afgeven.
 
In de dna-databank van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) staan nu de gegevens van zo'n 11.000 personen. Maar Pauw vindt dat het dna van alle Nederlanders daar in moet komen, meldt het Algemeen Dagblad.

Volgens de korpschef is privacy ondergeschikt aan het opsporingsbelang. "Als je de wereld veiliger wilt maken, moet je daar een prijs voor betalen." Ook wil hij dat er direct celstraffen worden opgelegd als een agent wordt mishandeld.

De oproep van Pauw is volgens rechtspsycholoog Peter van Koppen 'heel dom'. Volgens hem is de kans op fouten groter en voorkomt uitbreiding van de dna-databank geen misdrijven.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 14-03-2011
 

zaterdag 12 maart 2011

Overvaller verjaagd met heet frituurvet

Een medewerkster van een snackbar in Heerlen heeft vrijdagavond een overvaller verjaagd. De gemaskerde man bedreigde twee medewerksters van de snackbar met een mes en eiste geld, maar een van de vrouwen wist heet frituurvet over de verdachte heen te gooien. Dat maakte de politie zaterdag bekend.

De overvaller maakte zich hierna uit de voeten. De kans is volgens een woordvoerster van de politie groot dat de dader gewond is geraakt aan zijn gezicht of andere lichaamsdelen. Navraag bij ziekenhuizen leverde vooralsnog niets op, zei de woordvoerster zaterdag.

Onduidelijk is of bij de overval op de snackbar aan de Sittarderweg geld is buit gemaakt.

Bron: De Telegraaf d.d. 12-03-2011


woensdag 9 maart 2011

Twee ton subsidie voor buitenlander die vrouwen geen hand wil geven

De Amsterdamse HvA-docent Nourdin Belhadi, die na een bedevaart naar Mekka nog langer weigert zijn vrouwelijke collega's de hand te schudden, blijkt voorzitter te zijn van een stichting die maar liefst 200.000 euro ontvangt van de gemeente Utrecht.
 
De Tweede Kamerfractie en de Utrechtse VVD-fractie willen opheldering over de integratie-subsidie aan de welzijnsstichting Jongeren in Aktie. "Het is alsof je subsidie geeft aan een stichting voor vegetariërs, die vervolgens het eten van vlees gaat promoten", zegt de Utrechtse VVD-fractieleider Geldof in het AD.

Belhadi (27) ging in november op bedevaart naar Mekka. Bij thuiskomst liet hij zijn werkgever weten vrouwelijke collega's niet meer met een handdruk te willen begroeten. Bestuursvoorzitter van de HvA Karel van der Toorn liet weten de docent te steunen, wat tot grote ophef leidde onder studenten en docenten. Zij leggen de weigering uit als een minachting voor vrouwen.

Gisteren werd bekend dat de Hogeschool de docent weer aan het werk wil helpen. De onderwijsinstelling wil hem herplaatsen en heeft hier ook een adviseur voor ingehuurd.
 
Deze kloothommel moet ons inziens eerst maar eens gaan integreren hier in Nederland en dan pas subsidie krijgen. Als hij het verrekt om vrouwen hier de hand te schudden dan is hij dus niet geïntegreerd en kan hij wat ons betreft oprotten naar zijn eigen land. Hij heeft hier niets te zoeken. En wij de gewone Nederlandse belastingbetaler kan zijn subsidie gaan ophoesten zeker voor die flauwekul. Nederland wordt wakker en stop deze onzin!!!
Er zijn genoeg andere échte Nederlanders die HvA-docent kunnen en willen worden. Eerst Nederlanders en buitenlanders die wel zijn geïntegreerd en willen integreren in onze samenleving. Degene die dat niet willen dienen direct op te sodemieteren naar hun eigen land. Ze kosten ons alleen maar geld en ze leveren ons niets op!

dinsdag 8 maart 2011

Vrouw opgepakt voor dood Derk Kiers uit Wildervank

De politie heeft dinsdagochtend een 37-jarige vrouw uit Groningen aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de gewelddadige dood van de 41-jarige Derk Kiers uit Wildervank. Dat meldde de politie dinsdag. Kiers werd begin januari dood aangetroffen in zijn woning.
 
De politie heeft het huis doorzocht waar de vrouw, de ex van Kiers, de laatste tijd verbleef. Ook in een pand in Wildervank is onderzoek gedaan. Wat er in beide panden werd aangetroffen, wil de politie niet kwijt.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 08-03-2011


zaterdag 26 februari 2011

Foutje: arbeider krijgt maandloon van 2,3 miljoen euro

Een werknemer van een Brits bedrijf heeft per vergissing een maandloon van 2,3 miljoen euro op zijn bankrekening gekregen. De arbeider heeft daar zijn baas meteen op de hoogte van gebracht. De directie kondigt aan dat de man zal beloond worden voor zijn eerlijkheid. Dat meldt de BBC.

2.300 euro
De arbeider maakt onderdelen voor windturbines voor het bedrijf Alcoa Howmet in Exeter. In plaats van zijn gebruikelijke 2.300 euro maandloon, kreegt hij 2,3 miljoen op zijn bankrekening overgeschreven.

Beloning
De man signaleerde dit meteen aan zijn baas. "Uiteraard juichen we de eerlijkheid van onze medewerker toe", aldus een woordvoerder van het bedrijf. "We zullen meteen nagaan wat er misgelopen is". De directie belooft een beloning aan de eerlijke werknemer. Wat die zal inhouden, werd niet meegedeeld.
 
Bron: Het Laatste Nieuws d.d. 26-02-2011
 

vrijdag 25 februari 2011

Zoon verhuurt ouderlijk huis

Een 26-jarige gokverslaafde man heeft toen zijn ouders vakantie vierden in Indonesië buiten hun medeweten hun vrijstaande woning verhuurd. Het stel moest het huis via een kort geding proberen terug te krijgen.
 
Het echtpaar, dat na een breuk weer bij elkaar was gekomen, dacht de onrustige periode in hun leven af te sluiten met een mooie vakantie, maar kwam bedrogen uit. “Alle ellende zou bij onze terugkomst voorbij zijn”, vertelt de moeder in het AD. Hun gokverslaafde zoon, die medeverantwoordelijk was voor de huwelijksproblemen, zou immers naar zijn vriendin en kind in Brazilië gaan.

Maar voordat hij vertrok, verhuurde hij het huis in Oud-Beijerland en het appartement van zijn vader in Eindhoven via Marktplaats, streek het geld op en vertrok daarop met de noorderzon.

Bij drie stellen in Eindhoven inde hij een maand borg en een maand huur als vooruitbetaling voor het appartement van zijn vader. De sleutels overhandigde hij echter niet. Dezelfde truc haalde hij ook bij vijf geïnteresseerden voor het vrijstaande huis in Oud-Beijerland uit. Maar in tegenstelling tot Eindhoven trok een moeder met twee kinderen daadwerkelijk in het huis. Naar verluidt had deze vrouw een jaar huur vooruitbetaald, bijna tienduizend euro.

Het echtpaar moest een kort geding aanspannen om de illegale huurders uit hun huis te krijgen. Die werd donderdag in hun voordeel beslist. Binnen twee weken kunnen zij weer in hun woning.

Tegen hun zoon hebben ze aangifte gedaan. Hij zal zich later voor de rechtbank moeten verantwoorden.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 25-02-2011
 

donderdag 24 februari 2011

Trots op Nederland wil bajesboot voor Gouds tuig

Jonge Goudse criminelen moeten 's nacht worden opgeborgen op tuigboten. Om de jongeren op tijd aan boord te krijgen, kan de avondklok worden ingevoerd. Dat zegt Bas Driesen van de Goudse afdeling Trots op Nederland. "Zo hou je ze van de straat en kunnen ze toch overdag naar school," aldus de fractievoorzitter. "Een paar mariniers aan boord zouden hen dan meteen ritme en respect kunnen bijbrengen."
 
Driesen heeft hiervoor twee afgedankte bajesboten op het oog, de Reno en de Stockholm. De boten hebben dienst gedaan in Rotterdam en Zaandam, maar liggen nu ‘in ruste’ in de haven van Dordrecht. "Wij huurden de boten toen we aan land kampten met ruimtetekort. Omdat we nu weer genoeg plek hebben, is een paar jaar geleden de huur opgezegd," aldus een woordvoerster van de Rijksgebouwendienst. "Het was overigens een prima plek voor criminelen. Onderzoek heeft uitgewezen dat je nergens veiliger kunt vastzitten."
 
Sip Keur, eigenaar van de Reno, heeft wel oren naar het idee van Driesen. "Ik heb nog geen concrete plannen met dit schip, dus laat Gouda maar langs komen." De gemeente wilde gisterengeen commentaar geven op de tuigboten. "Hierover hebben nog geen vragen gehad, dus hebben wij ook nog geen antwoord," aldus Spruijt.
 
Gouda telt meer dan 330 geregistreerde criminele Marokkanen ouder dan twaalf jaar en was hiermee vorig jaar procentueel koploper van Nederland, zo is gebleken uit onderzoek van het KLPD. In de Kaasstad is een op de drie opgepakte arrestanten van Marokkaanse afkomst.
 
Bron: De Telegraaf d.d. 24-02-2011